دوره ی آموزش طرح ریزی کسب و کار فرهنگیتوسط جناب آقای « علیرضا باباخان» | |
اطلاعات تکمیلی | 11 جلسه آزمون ندارد |
آشنائی با مبانی و الزامات ورود به فضای کسب و کار در موضوعات فرهنگی
طی سالهای اخیر در دنیا یک فضای جدیدی در عرصه اقتصادی شکل گرفته است که در این فضا اقتصادها از حالت فناوری سخت (مکانیک، برق، الکترونیک) به سمت اقتصادهای با فناوری نرم حرکت کرده است.
طیف فناوریهای نرم ، طیف بسیار گستردهای است که یکی از مصادر اصلی آن حوزۀ صنایع فرهنگی و خلاق هست که عنصر اصلی در این حوزه خلاقیت افراد، تیمها و گروههای کاری است و هنر کارآفرینان این است که ارزشهای جدیدی ایجاد کنند.
وقتی از عنوان صنعت استفاده میشود منظور این است که ما میخواهیم در یک سطح انبوه و تولیدات انبوه اقدام کنیم.
صنایع فرهنگی با این تعریف که صنایعی وجود دارد که امکان کپی برداری و تولید انبوه وجود دارد برای حوزههایی که در آنها خلاقیت و نوع آوری افراد، حرف اصلی را میزند.
ما شاهد این هستیم که اقتصاد جدیدی در دنیا در حال شکل گیری است و اعداد بسیار زیادی از گردش مالی در اقتصادهای بزرگ به سمت صنایع فرهنگی خلاق مصداق پیدا میکند. در کشوری مانند هند که مردم در عین اینکه ارزشها و فرهنگهای خود را ترویج میدهند در عین حال به اقتصاد خود هم توجه جدی میکنند به طوری که در امد بسیار خوبی از این راه به دست میآورند که این یک اشتغال زائی پایدار برای افراد آن کشور به حساب میآید.