07 – توصیه هایی برای نوشتن شعار/بخش دوم

گاهی انقدر خودمون یا سفارش دهنده میخواهیم تو یک کار حرف بزنیم و چند پیام رو برسونیم که کار بسیار مشکل میشه و در نهایت هم طرح و شعار جذاب و ماندگاری به جا نمیمونه. یک پیام اون هم محکم و قوی

  • تغییر زاویه نگاه . مثلا جای شئی بنشینید. فاعل رو عوض کنید…
  • مخاطب شناسی و انتخاب پیام مناسب که پذیرش داشته باشه . باید خودتون رو بذارید جای مخاطب و مطئمن بشید که پیام واضحه و کژتابی نداره.
  • از کلمات و پیامهای شعاری که قدرت و تاثیرشون بر اثر تکرار برای مخاطب کم شده استفاده نکنید.
  • چیزی که باعث دیده شدن و پذیرش کار میشه، کیفیت اجراست. بهترین ایده ها هم با اجرای ضعیف، می سوزند و دیده نمیشن. ولی برعکسش ممکنه اتفاق بیفته. یک ایده تکراری و نه چندان قوی با اجرای تمیز و جذاب، میتونه برای مخاطب کشش ایجاد کنه.

یک راه کار اینه که اول حرفی که می خواهید بزنید رو بنویسید. بدون رعایت قواعد. هر چه دل تنگت می خواهد بگو. بعد شروع کنید به پیدا کردن کلمات مناسب و قرار دادن در جمله. و تا اونجایی که می تونید جمله رو کوتاه کنید. ببینید در کلماتی که پیدا کردید چه اشتراکاتی میتونید کشف کنید. واج آرایی. جناس. سجع یا …

جهت ورود به سایت کلیک کنید.
-->