معرفی اپلیکیشن پیکس آرت؛ ویرایشگر تصویر قدرتمند موبایل

شکل یک تصویر
معرفی اپلیکیشن پیکس آرت؛ ویرایشگر تصویر قدرتمند موبایل

اپلیکیشن پیکس آرت برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۱ جهت ویرایش عکس برای سیستم عامل اندروید معرفی شد. این برنامه توانسته در سال‌های اخیر موفقیت‌های بزرگی بدست آورد و به صورت پیوسته امکانات و قابلیت‌های خود را گسترش دهد. در این مطلب می‌خواهیم اپ Picsart را به شما معرفی کنیم.

شاید در هنگام انتشار اولیه، کسی فکر نمی‌کرد که استارتاپ پیکس آرت روزی بتواند به اولین یونیکورن ارمنستانی تبدیل شود. این برنامه دیگر محدود به اندروید نیست و نسخه‌های مختلف آن برای آیفون، آیپد و حتی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز هم منتشر شده‌اند. اما چه چیزی باعث شده تا این ویرایشگر عکس بتواند محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران پلتفرم‌های مختلف بدست آورد؟

بدون شک ابزارها و امکانات متعدد از مهم‌ترین دلایل محبوبیت پیکس آرت محسوب می‌شوند. قابلیت‌های موجود در برنامه تقریباً می‌توانند نیازهای روزمره طیف وسیعی از کاربران را پاسخ دهند و برای انجام ویرایش‌های سریع درون موبایل کاملا مفید و کارآمد هستند. همچنین در نسخه‌های اخیر ویژگی‌های داخلی تنها برای ویرایش عکس‌ها در نظر گرفته نشده‌اند؛ بلکه کاربران می‌توانند از صفر اقدام به طراحی تصاویر دلخواه خود کنند.

پس از نصب و ورود به اپلیکیشن پیکس آرت، با منوی نسبتاً ساده‌ای مواجه می‌شوید. اگر مجوز دسترسی به حافظه را صادر کرده باشید، در ابتدا عکس‌ها و ویدیوهای موجود روی حافظه دستگاه را مشاهده خواهید کرد. در پایین آن‌ها گزینه‌ای برای ساخت کلاژ قرار گرفته است که چندین نوع کلاژ مختلف را ارائه می‌کند. بخش بعدی Drawing است که می‌توان به کمک آن اقدام به نقاشی کرد؛ اگرچه پیکس آرت توصیه به نصب برنامه‌های اضافی برای چنین کاری می‌کند. همچنین Free Photos شامل تصاویر پیش‌فرض فراهم شده توسط برنامه می‌شود. در نهایت با انتخاب رنگ‌های موجود در Color Backgrounds می‌توانید یک پس‌زمینه خالی در اختیار داشته باشید.

پس از انتخاب یک تصویر خاص از میان موارد موجود روی حافظه داخلی دستگاه یا عکس‌های ارائه شده توسط برنامه، می‌توانید فرایند ویرایش را شروع کنید. اولین گزینه در نوار ابزار، Gold نام دارد که جلوه‌های پرطرفدار فعلی را به شما نشان می‌دهد و با انتخاب آن‌ها می‌توانید هر کدام را روی تصویر اعمال کنید. البته گزینه دیگری با نام Effects وجود دارد که تمامی فیلترها در آن قابل دسترس هستند؛ اگرچه برخی از آن‌ها محدود به نسخه پریمیوم می‌شوند. چندین دسته‌بندی مختلف برای جلوه‌ها در نظر گرفته شده و با انتخاب هر فیلتر، می‌توانید به تنظیمات مرتبط با آن نیز دسترسی داشته باشید. برای انجام چنین کاری تنها کافیست دوباره فیلتر مورد نظر را لمس کنید.

در بخش Tools تمامی ابزارهای لازم برای اصلاح تصویر مانند تغییر اندازه، زاویه دید و تصحیح تنظیمات مرتبط با رنگ‌ها و نورپردازی قرار گرفته‌اند. موارد یافت شده در این قسمت بسیار کامل هستند و تقریباً با اپلیکیشن‌های مخصوص اصلاح تصویر مانند لایت روم در موبایل برابری می‌کنند. ابزار Remove نیز مانند قابلیت Heal فتوشاپ عمل می‌کند و می‌توان از آن برای حذف موارد ناخواسته در تصاویر یا واترمارک‌ها استفاده کرد.

بخش Retouch دربرگیرنده تمامی ابزارهای مخصوص ویرایش چهره است که از میان آن‌ها می‌توان به صاف کردن پوست، رفع نقایص پوستی، تغییر رنگ پوست و مو اشاره کرد. اپلیکیشن پیکس آرت به خوبی می‌تواند مواردی مانند چشم‌ها و دندان را تشخیص دهد و ابزارهایی برای تغییر رنگ آن‌ها نیز ارائه می‌کند؛ در نتیجه اگر در تصویری چشمانتان قرمز افتاده است یا دندان‌هایتان سفیدی مطلوب را ندارد، می‌توانید به سادگی‌ آن‌ها را تصحیح کنید.

ابزار Cutout گزینه کاربردی دیگری است که به کمک آن می‌توان پس‌زمینه‌ و حاشیه‌های زائد تصاویر را حذف کرد تا بتوان از آن‌ها استیکر ساخت. امکان افزودن متن، تصویر، استیکر، حاشیه و قاب از سایر قابلیت‌های دیگر اپلیکیشن پیکس آرت هستند که در بیشتر عناوین رقیب نیز دیده می‌شوند. کاربران می‌توانند با بکارگیری خلاقیت همراه با ابزار Mask نیز خروجی‌های متفاوتی را دریافت کنند.

اما اپلیکیشن پیکس آرت تنها به ارائه امکانات مورد نیاز برای ویرایش تصاویر نمی‌پردازد و اکنون از شبکه اجتماعی داخلی هم بهره می‌برد که طراحی آن بسیار نزدیک به اینستاگرام است. کاربران می‌توانند با ساخت حساب کاربری، هشتگ‌های دلخواه خود را دنبال کنند و تصاویر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. بخش چالش‌ها نیز می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد که افراد در آن روی سوژه‌های مشترک تمرکز می‌کنند و به حاصل کار یکدیگر رای می‌دهند.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن پیکس آرت امکانات لازم برای ویرایش ویدیو را هم فراهم کرده است و ابزارهایی مانند برش، کراپ، تغییر نور و رنگ، افزودن موسیقی و فیلترها را ارائه می‌دهد. با این حال شاید نتوان آن را در میان بهترین ویرایشگرهای فیلم قرار داد؛ زیرا کاملاً مشخص است که تمرکز توسعه‌دهندگان آن روی حوزه تصویر قرار دارد. برای بهر‌ه‌گیری از امکانات کامل برنامه توصیه می‌کنیم تا از نسخه پریمیوم بهره ببرید که به صورت کرک شده از منابع غیررسمی قابل دریافت است.

Picsart Photo Editor: Pic, Video & Collage Maker
قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای)
سازنده: PicsArt, Inc.
سیستم عامل: اندروید و iOS
حجم: ۴۵ و ۱۸۱ مگابایت

دانلود




3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید